wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMagnes wrocławskich uczelni coraz słabszy

Magnes wrocławskich uczelni coraz słabszy

„Uczelnie stosują bardzo zróżni­cowane i bogate techniki  – bo nie ma­ją wyjścia. Począwszy od tradycyj­nych (…) do form nowszych i najnowszych – opartych głównie na wielkiej sieci, a zwłaszcza na jej najżwawszym dziecięciu – me­diach społecznościowych” – powiedział w rozmowie z Gazetą Wyborczą Wrocław dr Marek Zimnak.

W wywiadzie dr Marek Zimnak, prezes Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, zwraca uwagę na to, że Wrocław, po latach wyraźnego liderowania, jeżeli chodzi o wizerunek miasta akademickiego, osiadł na laurach. „Obserwujemy pewien zastój, a może raczej – nie do końca trafne budżetowanie działań promocyjnych” – mówi specjalista. I podkreśla, że na wizerunek pozostało w kasie miejskiej niewiele pieniędzy. Tymczasem Poznań może się pochwalić – jak zaznacza – rocznym budżetem na pozio­mie 2 milionów złotych, a „Kraków ma dalece zaawansowane prace nad wspólnym przez uczelnie, prezyden­ta miasta i marszałka województwa kształtowaniem wizerunku miasta aka­demickiego”. Natomiast prezydent Łodzi daje pięćdziesięciu najzdolniejszym ab­solwentom “znaczące ulgi mieszkanio­we”. „Obawiam się, że na tym tle nasza aktywność staje się coraz mniej widoczna” – komentuje Zimnak. Dziennikarka, Marzena Żuchowicz, również jest zdania, ze kiedyś pomysły na promocję były dość oryginalne i głoś­ne: „jak na przykład »Roadshow«, czy­li rektorzy na motorach, którzy z hukiem ruszyli promować Wrocław w innych częściach Polski”. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj