piątek, 10 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościSłoiki nie zaświecą – twórcy projektu kupowali głosy

Słoiki nie zaświecą – twórcy projektu kupowali głosy

W finale zorganizowanego w maju przez Muzeum Neonu konkursu „Neon dla Warszawy” znalazło się 5 prac. O tym, która z nich zwycięży, mieli zadecydować internauci, „lajkując” na Facebooku wybrany projekt. Zwyciężyła praca „Warszawskie słoiki” autorstwa Karola Murlaka i Magdaleny Czapiewskiej.
Sprawa zwycięskiego neonu od początku budziła kontrowersje. Wielu głosujących uznało projekt za obraźliwy dla przyjezdnych, inni krytykowali słoiki jako projekt nieoddający idei konkursu. W czerwcu na jaw wyszła afera z prawdopodobnym kupowaniem głosów. Wyjaśnieniem sprawy zajęli się wtedy organizatorzy plebiscytu.

„Poddaliśmy weryfikacji głosy pod względem numerów IP i lokalizacji, z których zostały oddane. Zastrzeżenia i wątpliwości budzi około 1,9 tys. lajków pod pracą »Warszawskie słoiki«. To jest jedna trzecia całości. Głosy zo­stały oddane wielokrotnie z tych samych numerów IP w Azji, w krótkim odstę­pie czasu” – wyjaśnił Gazecie Wyborczej Witold Urbanowicz, rzecznik Muzeum Neonów.
Autorzy „Słoików” początkowo utrzymywali, iż wykupili jedynie „usługi promocyjne”, czego nie zabraniał regulamin konkursu. Jednak autorzy nie przed­stawili organizatorom żadnych dowodów, że kupili w sieci legalną usługę.

Po odjęciu projektowi prawie 2 tysięcy nieuczciwie zdobytych głosów, na pierw­szym miejscu znalazł się projekt Ma­riusza Lewczyka – napis „Miło cię wi­dzieć”. Neon ma zawisnąć na moście Gdańskim na początku przyszłego roku. (jl)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj