Pracownicy, często nawet nieświadomie, kreują opinie o organizacji i przez to w znaczny sposób wpływają na wizerunek swojego pracodawcy. Dlatego, jak pisze Paulina Zaręba, komunikacja wewnętrzna powinna być punktem odniesienia dla innych działań z zakresu public relations.
W wewnętrznej komunikacji podstawową kwestią są działania informacyjne. Komunikacja z zatrudnionymi osobami powinna zawierać takie informacje o firmie, które nie są ogólnodostępne w obiegu publicznym. Dzięki temu pracownicy nie tylko będą silniej identyfikować się z organizacją, ale także zachowają spokój w przypadku błędnych informacji na jej temat pojawiających się np. w mediach.
Informowaniu, ale także zainteresowaniu zatrudnionych polityką firmy, służą np. filmy instruktażowe, które w prosty i przystępny sposób odpowiadają na najczęściej pojawiające się wśród pracowników pytania. Stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy, oprócz poprawy efektywności, także służy wymianie wiedzy. Im nowocześniejsze i oryginalne będą rozwiązania proponowane przez kierownictwo, tym większa jest szansa na zainspirowanie do dalszej twórczej pracy.
Ważną rolę w komunikacji wewnętrznej odgrywają regularne spotkania z przełożonymi wyższego szczebla. W dużej organizacji może to stanowić wyzwanie logistyczne, dlatego dobrym wyjściem jest transmisja takich zebrań on-line dla wszystkich pracowników. W wypadku dużej organizacji o rozproszonej strukturze, do narzędzi komunikacji wewnętrznej warto dołączyć także aplikację społecznościową.
„Im lepiej dopasowane i zaadaptowane do specyfiki branży i firmy narzędzia komunikacji wewnętrznej, tym lepszy wizerunek organizacji w oczach osób zatrudnionych. A zadowolony ze swojej firmy pracownik to najlepsza reklama dla organizacji” – podsumowuje autorka artykułu. (jl)
Jak budować wizerunek firmy w oczach jej pracowników? Dowiesz się z kursu internetowego Akademii Proto!