Tweegee, serwis społecznościowy przeznaczony dla użytkowników od szóstego roku życia, będzie miał polską wersję. Portal ma już ponad 6,3 min użytkowników w USA, Rosji, Turcji, Argentynie, Brazylii i we Włoszech – informuje Dziennik Gazeta Prawna.
„Widzimy duży potencjał w szybko rosnącym rynku in-temetowym w Polsce, szczególnie jeśli chodzi o usługi i produkty przeznaczone dla dzieci W waszym kraju wciąż nie ma profesjonalnego serwisu społecznościowego dla najmłodszych” – wyjaśnia Amnon Ortner, odpowiedzialny za rozwój projektu w Polsce. Jak czytamy w gazecie, portal będzie przeznaczony dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat, a w projekt zaangażuje się lokalny partner Kardan Communications. Jaki? Na pewno będzie to grupa medialna, ale więcej szczegółów firma nie zdradza. Wiadomo natomiast, że na polską filię serwisu przeznaczy 3 mln euro.
Eksperci zwracają uwagę na ryzyko wizerunkowe związane z portalami dla dzieci. Według nich jest ono stosunkowo duże, dlatego też ważna będzie mądra kampania marketingowa. Katarzyna Zygmunt-Hernandez z Fundacji Dzieci Niczyje, zajmującej się min. bezpieczeństwem najmłodszych w intemecie, podkreśla: „Nie wiemy, jak będzie wyglądała polska wersja serwisu. Jakie formy ochrony użytkowników będzie zapewniać? Czy np. będzie moderacja czatu? Czy dzieci z różnych grup wiekowych będą się mogły z sobą komunikować. Jest wiele pytań, na które odpowiedź uzyskamy dopiero po jego inauguracji w Polsce”. Dodaje jednak, że portale przeznaczone dla dzieci są potrzebne, bowiem z zasady są bezpieczniejsze niż serwisy dla nastolatków. – Powinny być jednak kierowane do bardziej zawężonych grup wiekowych. Niemożliwe jest przygotowanie atrakcyjnych treści jednocześnie dla sześcio- i trzynastolatka” – zaznacza ekspertka FDN. (es)