Pracodawcy cały czas szukają odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób skutecznie pozyskiwać i zatrzymywać kluczowych pracowników. Chociaż employer branding jest jeszcze dla wielu polskich firm nową dziedziną, to jego znaczenie rośnie – czytamy w Personel Plus.
Magazyn prezentuje wyniki raportu „Employer branding w Polsce 2014”, który informuje o działaniach prowadzonych w obszarze kształtowania wizerunku pracodawców na polskim rynku. Jak czytamy, zmiany demograficzne zachodzące w świecie, mogą mieć negatywny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie firmy. Z badania wynika, że istotną rolę odgrywają tu kwestie gospodarcze, niedobór talentów, a także umiejętności pracowników. Dlatego organizacje podejmują działania związane ze świadomym kształtowaniem swojego wizerunku jako pracodawcy.
„Coraz więcej polskich firm deklaruje, że posiada jasno zdefiniowaną strategię employer brandingową. W ostatnim badaniu zadeklarowało tak 24 proc. – to o ponad 100 proc. więcej niż w ubiegłym roku. 30 proc. firm ma strategię, którą rozbudowuje” – informuje Personel Plus. Pracodawcy często widzą związek między strategicznym kształtowaniem wizerunku pracodawcy a pozyskiwaniem najlepszych kandydatów do firmy. Wyniki raportu pokazują również, dlaczego najlepsi pracownicy odchodzą z firmy. Często powodem są pieniądze, chęć zarabiania więcej, a także różnice w oczekiwaniach pracownika i firmy wobec siebie.
Organizacje zdają sobie sprawę, że tego badania wizerunku firmy jako pracodawcy pozwalają znaleźć im ich słabe i mocne strony. „Rośnie więc zainteresowanie badaniami prowadzonymi przez firmy zewnętrzne. Do najczęściej wybieranych należą w kolejności: Universum (21 proc.), AIESEC (14 proc.) i Grupa Pracuj (12 proc.). Co piąty pracodawca nie bierze udziału w żadnym rankingu, ale jednocześnie wielu pracodawców decyduje się na udział w kilku rankingach jednocześnie” – czytamy. (mw)