Wiele firm, czy to za sprawą konkurencji, czy zachodnich wzorców, zwraca uwagę na rolę pracowników w firmie. Mimo to często unikają one wystawienia się na publiczną ocenę w sieci, a to według ekspertów błąd – informuje Gazeta Finansowa.
Jak czytamy, to właśnie pracownicy warunkują realizację celów, rozwój oraz tworzenie wizerunku firmy. Dlatego coraz częściej są w centrum zainteresowania, a ich potrzeby zyskują nadrzędne znaczenie. „Odnosić się one mogą do różnych aspektów funkcjonowania firmy, np. tworzenia optymalnych warunków pracy (komfort miejsca pracy, dobrze skomunikowana siedziba), poszanowania indywidualnych potrzeb (elastyczny czas pracy, możliwość odpoczynku/relaksu w godzinach pracy) i bezpieczeństwa” – dodaje Marcin Uske, PR Manager w Brandscope. Duże znaczenie mają również dodatki pracownicze. Na mocno konkurencyjnych rynkach – czytamy dalej w artykule – pracodawcy potrafią skutecznie rywalizować ze sobą o pracowników np. dofinansowaniem do karty typu MultiSport czy dodatkowym pakietem zdrowotnym.
W budowaniu wizerunku pracodawcy ważną rolę odgrywa spójność obrazu kreowanego na zewnątrz z jego rzeczywistym odzwierciedleniem w codziennych działaniach. Jak czytamy, choć istnieją strony internetowe poświęcone ocenie pracodawców, to firmy często unikają wystawienia się na publiczną ocenę. Uske uważa to za duży błąd. „Media stanowią, bowiem jedno z narzędzi budowania wizerunku pracodawcy, a internet (zwłaszcza poprzez komentarze na forach) może być też źródłem wiedzy o obecnym postrzeganiu firmy”. (mw)