piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiarygodne marki to wiarygodni ludzie

Wiarygodne marki to wiarygodni ludzie

„Budując markę osobistą, ważne jest, aby pozostać w zgodzie ze sobą. Ludzie chcą pracować z tobą, kupować od ciebie, wierzyć tobie, a nie jakie­muś wymyślonemu tworowi” – przekonuje Konrad Wilk na łamach Business Traveller Poland.

Większość polskich przedsiębior­ców, którzy wiedzą, jak ważna w kreowa­niu wyników firmy jest jej mar­ka, poświęca się jej budowa­niu. Marka to coś jasnego, klarow­nego, mocnego, wyróżniającego się w oczach innych – wylicza autor artykułu. Z kolei marka osobista odpowiada na cztery pytania: kim jesteś, jakie masz wartości, w czym się specjalizujesz, czym się wyróż­niasz.

Marka osobista właściciela wpływa też bezpośrednio na war­tość organizacji. Jak czytamy, najsprawniej zbudowana marka firmy nie będzie w tej re­lacji miała znaczenia, jeśli będzie od niej odstawać wizerunek dyrektora.  „Możemy uważać, że zna­komicie kreujemy wyobrażenie o sobie, ale na poziomie niewer­balnym inni wyczują, czy jest to zgodne z prawdą i na tym będą budować swój stosunek do oso­by, a w konsekwencji do firmy” – dodaje Wilk.

Czy taka zasada sprawdza się również w korporacjach? Według autora tekstu duże firmy nie mają dobrej marki, „bo są bez­osobowe”. Dlatego zatrudniają ludzi, którym potencjalni klien­ci zechcą zaufać. „Ludzie są go­towi zaufać ludziom, zwłaszcza takim, którzy dbają o te same wartości, co oni. W obecnych czasach nie liczy się logo, ale twarz, postawa i osobowość wła­ściciela i osób reprezentujących organizację” – czytamy dalej. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj