„8 proc. wszystkich kontaktów z konsultantami firmy odbywa się za pośrednictwem Twittera czy Facebooka” – informuje Mariusz Odkała, prezes Teleperformance Polska, na łamach Newserii Biznes. Decydują się na to najczęściej instytucje z branż FMCG, IT i finansowych.
Jak czytamy, dla wielu konsumentów wygodniejsze staje się umieszczenie zapytania na facebookowym fanpage’u firmy lub na profilu na Twitterze, niż sięgnięcie po telefon. Są to także miejsca, w których użytkownicy mogą spontanicznie wyrażać swoje uwagi. „Najpopularniejsze są standardowe pytania o ofertę, ceny czy aktualne promocje, ale pojawiają się także bardziej spersonalizowane zapytania, np. o status naprawy produktu. Klienci bardzo chętnie zgłaszają także wszelkiego rodzaju usterki techniczne – wylicza Odkała.
Jego zdaniem, śledzenie publicznie dostępnych opinii w mediach społecznościowych i reagowanie na nie, pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i rozwoju produktów. Wzrost rynku, który prezes Teleperformance szacuje na 3-5 proc. w skali roku, będzie w dużej mierze uzależniony od strategii firm obecnych w social mediach. (mw)
Szkolenie otwarte – Budowa strategii komunikacji w mediach społecznościowych – Już 22 maja w Warszawie – Sprawdź