środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSocial recruiting, czyli oferta pracy jak towar

Social recruiting, czyli oferta pracy jak towar

„Co więcej, atrakcyjna, rozbudo­wana kampania EB (employer branding – przyp. red.) w sieci raczej ni­gdy nie zastąpi realnych ludzi. Tych autentycznych, rzeczywistych pra­cowników, którzy stanowią o sile od­działywania firmy na rynku pracy” – pisze Marek Śliperski w Gazecie Ubezpieczeniowej. Niemniej firmy powinny jak najlepiej prezentować się w sieci, bo coraz większą popularnością cieszy się tzw. social recruiting.

Jak czytamy, działania mające na celu budowanie wizerunku pracodawcy „nabierają innego odcienia w sieci”. Firma staje się „wtedy niczym jeden z towarów przeznaczonych do masowej, powszechnej sprzedaży”. O czym powinni pamiętać pracodawcy, aby przyciągnąć potencjalnych pracowników? Marek Śliperski cytuje wyniki jednego z badań przeprowadzonego wśród polskich studentów i absolwentów. Wynika z nich, że 90 proc. respondentów oczekuje od firm posiadania profili na Facebooku. Aby były one wartościowym źródłem informacji, powinny posiadać informacje dotyczące życia w firmie (np. obowiązujący dress code, atmosfera, wygląd biura). Ci sami respondenci za najbardziej wiarygodne źródła informacji o pracodawcach uznali internetowe strony karier. Media społecznościowe znalazły się na przedostatnim miejscu. Respondenci lepiej ocenili biznesowe serwisy społecznościowe i blogi firmowe. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj