Innowacyjny sposób promocji polskich firm? Miał to zagwarantować projekt „Wizerunek polskiego biznesu 2014”, który „podparł się nie lada markami, np. KGHM, CCC i Wedlem. Bez ich wiedzy” – czytamy w Pulsie Biznesu.
W założeniu logotypy polskich marek miały ukazać się w centrum Nowego Jorku na wielkoformatowym nośniku reklamowym. Dodatkowo – kampania w prasie i telewizji. Warunkiem uczestnictwa było wpłacenie znacznej sumy pieniędzy (kilka tysięcy za każdy metr kwadratowy na nośniku) – czytamy w gazecie. W mejlach z tą ofertą znajdowało się stwierdzenie, że zaangażowany jest m.in. Orlen, KGHM czy MarcPol, a patronem medialnym jest Polsko-Amerykańska Izba Handlowa. Jednak okazało się to fikcją, bo firmy zaprzeczyły wszystkiemu. Jak się okazało pomysłodawcą projektu był Zurab Kocziaszwili, który stwierdził, że omyłkowo wysłał te oferty. „Projekt »Wizerunek polskiego biznesu 2014« Gruzin prowadził za pośrednictwem spółki PZ Capital, zarejestrowanej w Warszawie” – czytamy w Pulsie Biznesu. W sieci spółka ta widnieje jako kancelaria „zapewniająca obsługę prawną i doradczą osobom fizycznym oraz przedmiotom gospodarczym”. Jak stwierdził jeden z współwłaścicieli firmy – „być może daliśmy temu młodemu człowiekowi zbyt dużą swobodę. Jeśli będzie taka potrzeba, przeprosimy firmy, które mogły w jakikolwiek sposób odczuć działania naszego współpracownika”.
Strona internetowa projektu została już usunięta. (kg)