poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościOd 2011 roku ministerstwa wydały 142 mln zł na promocję

Od 2011 roku ministerstwa wydały 142 mln zł na promocję

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, od początku obecnej kadencji rządu ministerstwa przeznaczyły na promocję 142 mln zł. Największy rozmach miały działania Ministerstwa Gospodarki, które wydało prawie 42 mln.

„Z PR i reklamą jest tak, że to miękkie działania, których wartość czasem bardzo trud­no oszacować. Ale na rynku nie od dziś wiadomo, że wła­śnie kontrakty publiczne są jednymi z najbardziej atrak­cyjnych. Owszem, bywają z nimi kłopoty natury biuro­kratycznej czy politycznej, ale za to można naprawdę spo­ro zarobić” – zaznacza anonimowo właściciel jednej z agencji PR. Agencjom PR i marketingowym najwięcej dały zarobić resorty gospodarki (prawie 42 mln zł wydane na akcje promocyjne), rolnictwa i rozwoju wsi (27 mln) i środowiska (prawie 22 mln). Na drugim końcu znalazły się ministerstwa kultury (160 tys.) i edukacji narodowej (1,1 mln).

Największa kampania, o której pisze DGP, to zagraniczna promocja polskiej gospodarki w Niemczech, Czechach, na Ukrainie w Rosji i Chinach za ponad 20 mln zł. Wśród realizatorów największych kontraktów nie zabrakło agencji PR. W 2011 roku konsorcjum z agencją Partner of Promotion w składzie przygotowało za 8,6 mln zł kampanię promującą energetykę jądrową. W tym samym roku Fabryka Komunikacji Społecznej przygotowała kampanię promująca aktywność fizyczną. W tym przypadku budżet wyniósł 2,2 mln zł. Agencje Profile i Fleishman-Hillard przygotowały natomiast i zrealizowały działania komunikacyjne w ramach zagranicznej kampanii wizerunkowej Polski (za 2,5 mln zł). (ks)

 


Sprawdź szkolenie otwarte Zamówienia publiczne na działania informacyjno-promocyjne – już 25 czerwca w Warszawie


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj