poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościOtwarte innowacje w CSR: firmy nie chcą działać w pojedynkę

Otwarte innowacje w CSR: firmy nie chcą działać w pojedynkę

Jaki powinien być współczesny model biznesu? Otwarty na innowacje w CSR-ze. „Organizacje dzielą się wiedzą i korzyściami wynikającymi ze wspólnie opracowanych rozwiązań” – czytamy w Rzeczpospolitej.

Dotychczas firmy same rozwijały i finansowały nowe idee i wynalazki, a utrzymanie pełnej kontroli nad procesem innowacyj­nym traktowały jako warunek konieczny dla osiągnięcia sukcesu w tym za­kresie. Maria Roszkowska, autorka artykułu, zauważa, że taki model przestaje się już sprawdzać. Konkurencja, która wymusza „pojawienie się na rynku świa­domych i aktywnych konsumen­tów, sprawia, że coraz trudniej jest prowadzić działalność innowacyjną w pojedynkę” – dodaje.

Z kolei wykorzy­stanie zewnętrznych źródeł wiedzy może przyczynić się do opracowania przełomowych technologii odpo­wiadających na powszechne pro­blemy biznesu, skuteczniejszego zaspokajania potrzeb konsumentów i wreszcie – faktycznej, trwałej zmia­ny społecznej. Przykłady? Projekt LAUNCH, zrealizowany przez firmę Nike wspólnie z NASA. W ra­mach inicjatywy, dziesięciu wybra­nych przez zespół specjalistów ma możliwość zaprezentowa­nia technologii odpowiadających na ekologiczne problemy świata. „Co ciekawe, do sieci ekspertów projektu może do­łączyć każdy, m.in. poprzez portal Linkedln” – informuje autorka.

Jak czytamy,  otwieranie procesów innowa­cyjnych, nawet w obszarze CSR, nie przychodzi jeszcze firmom łatwo. Otwarte innowacje budzą obawy do­tyczące ochrony praw własności in­telektualnej i utrzymania przewagi konkurencyjnej.  (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj