niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFanpage to nie cyfrowa tablica ogłoszeniowa

Fanpage to nie cyfrowa tablica ogłoszeniowa

Jak wynika z badań PBI, na które powołuje się Dziennik Gazeta Prawna, 75 proc. osób w Polsce, mających dostęp do internetu, korzysta z Facebooka. Jednak użytkownicy social mediów, w znacznie mniejszym stop­niu niż pozostali, są podatni na marketingową perswazję.

Podstawowym błędem firm, które korzystają z tego kanału jest natarczywe reklamowanie swoich produktów lub usług. „Fanpage traktowany jest zaskakująco często jak prymitywna, cyfro­wa tablica ogłoszeniowa: są na niej zamieszczane opatrzone ceną zdjęcia produktów lub zadowolonych, korzystają­cych z usługi, konsumentów (tzw. posty sprzedażowe)” – zauważa Aleksandra Puch, autorka artykułu. Tymczasem social media wymagają dwu­stronnej komunikacji. W końcu, już samo nawiązanie umie­jętnego, serdecznego dialogu z konkretną osobą, jak twierdzi autorka, buduje kapitał wizerunkowy. Przed uruchomieniem fanpage’a warto opracować zasady użytkowania mediów społecznościowych. Przed zamieszczeniem pierwszych postów pra­cownicy powinni poznać siłę tego przekazu, ale także skalę zagrożeń.

Nie wszyscy są jednak tego świadomi.  Wiele organizacji omija media społecznościowe, obawiając się  kryzysów komunika­cyjnych. Fanpage to często dla nich „współczesna wersja, znanej z poprzedniego ustroju, książki skarg i wnio­sków” – czytamy dalej. (mw)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj