Tematyka relacji inwestorskich rzadko przebija się do mediów tradycyjnych. Dlatego spółki coraz częściej komunikują się z inwestorami za pomocą Facebooka, Twittera czy bloga. Kluczową rolę odgrywa też agencja informacyjna – czytamy w Managerze.
To właśnie w sieci właściciele spółek umieszczają chociażby komentarze z zarządu, mogą tam także prowadzić akcję CSR-ową, obejmującą swoim zasięgiem wszystkich interesariuszy spółki, w tym inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.
W komunikacji spółki z inwestorem, szczególną rolę odgrywa agencja informacyjna – czytamy dalej. To ona – jak wyliczają autorzy – zapewnia neutralność przekazu w oczach inwestora, najszybszy dostęp do dużej liczby inwestorów i jednocześnie dostęp do rynku finansowego. Co ważne, to właśnie agencja informacyjna jest tym miejscem, gdzie informacje są najczęściej weryfikowane. Jak dodają Jarosław Chyła i Maciej Danielewicz, autorzy artykułu, warto zdawać sobie sprawę, jak działa ten proces, by uniknąć chaosu medialnego. Zdaniem autorów „typowe agencje PR starają się działać jak agencje informacyjne i jak dostawcy newsów. W rzeczywistości podmioty te, działając w określonym celu biznesowym, oferują możliwość dystrybucji materiałów PR-owych udających rzetelne materiały dziennikarskie” – czytamy dalej. Chyła i Danielewicz zwracają uwagę, że agencje PR-owe nie mogą spełnić kryteriów obowiązujących w świecie mediów. (mw)