W komunikacji wewnętrznej cel jest zawsze ten sam – zaangażowanie pracowników. Zmieniły się jednak narzędzia, które tę komunikację wspierają. Są nimi media społecznościowe i ambasadorstwo pracowników – czytamy w Gazecie Ubezpieczeniowej.
Shel Holtz, specjalista ds. komunikacji wewnętrznej, w wywiadzie dla tygodnika zauważa, że pracodawcy „odchodzą od roli wydawcy treści dystrybuowanych wśród pracowników do roli ułatwiającego komunikację między pracownikami”. Pomocne jest tu zjawisko ambasadorstwa, które pojawia się w dwóch poziomach: organicznym, gdzie każdy pracownik jest ambasadorem firmy, jak i formalnym, czyli różnego rodzaju pracownicze programy ambasadorskie.
Przykłady? Holtz wskazuje firmę ConAgra Foods, która kiedyś wykorzystywała stronę główną intranetu do tworzenia zestawień nagłówków z aktualnościami i artykułami w nadziei, że pracownicy będą w nie klikać i je czytać. „Obecnie tę przestrzeń wypełniają linki do postów, napisanych przez pracowników z wykorzystaniem społecznościowego Yammera” – czytamy dalej. Dodatkowo dział komunikacji znajduje i udostępnia najważniejsze treści danego dnia. W komunikacji wewnętrznej coraz większy nacisk kładzie się także na budowanie zaangażowania pracowników. Jak informuje Holtz, pomocne będzie tu zrozumienie jakiego rodzaju informacje są istotne dla całego zespołu. (mw)
Sprawdź moduł internetowego kursu PR-u – Komunikacja wewnętrzna