O skutecznych praktykach w relacjach z dziennikarzami czytamy w kwartalniku Marketer+.
Jak zaznacza Patrycja Wilczyńska, PR-owiec powinien podążać tropem dziennikarza. A ten coraz częściej publikuje w sieci. Autorka cytuje badanie BusinessWire z którego wynika, że 45 proc. treści to materiały w formie online. Teksty w tradycyjnych magazynach to tylko 26 proc. PR-owiec powinien także umieć „subtelnie inspirować” dziennikarzy. Najlepszym miejscem do tego typu działań będą media społecznościowe. Według danych zebranych przez Millward Brown, IMM i Multi Communications, 90 proc. polskich dziennikarzy właśnie tam szuka przydatnych informacji. „W praktyce oznacza to, że piarowcy powinni nie tylko pisać i dystrybuować artykuły, ale również generować zainteresowanie nimi właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Aby stać się wartościowym źródłem informacji, należy na bieżąco mówić o tym, co się dzieje w firmie. Pisać o trendach, dostarczać faktów, oceniać i komentować – również tematy uznawane za kontrowersyjne” – czytamy. Źródłem inspiracji dla dziennikarza może być także Twitter. Co prawda tam wypowiedzi ograniczone są limitem 140 znaków. Jednak tyle wystarczy, aby zaintrygować dziennikarza.
Dla PR-owca kluczowa jest także wiarygodność, dlatego warto publikować tylko wiarygodne i rzetelne informacje. Gdy posiada takowe, powinien je dystrybuować nie tylko w mediach społeczenościowych, ale także w innych kanałach – ponieważ jedynie 33 proc. traktuje media społecznościowe jaki wiarygodne źródło informacji. (ks)
Marketer+, 5 zasad nowego media relations, Patrycja Wilczyńska, 01.02.2015