Po opublikowaniu oświadczenia komisji TVN, warszawski Zarząd Dróg Miejskich zrezygnował ze współpracy z Kamilem Durczokiem. Dziennikarz miał być jedną z twarzy najnowszej kampanii, jednak ta straciłaby na wiarygodności, gdyby pojawił się w niej były szef „Faktów” – tłumaczy w rozmowie z portalem gazeta.pl Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.
Jak czytamy, Kamil Durczok, jako redaktor naczelny „Faktów” TVN, miał reklamować kampanię ZDM „Trzy kolory”, mówiącą o bezpiecznej jeździe. Do projektu zaangażowano także Jarosława Gugałę, szefa „Wydarzeń” Polsatu, i Piotra Kraśkę, szefa „Wiadomości” TVP.
Rzecznik Związku poinformował jednak portal, że ZDM rezygnuje z udziału Kamila Durczoka. „Przede wszystkim nie jest on już redaktorem naczelnym »Faktów«, a takie było założenie kampanii. Poza tym walor edukacyjny projektu bardzo by stracił, gdyby pojawił się w nim Durczok” – ocenia Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu.
Pierwsze spoty zostaną wyemitowane 31 marca. Nie wiadomo, kto zastąpi dziennikarza w projekcie, bo jak stwierdził rzecznik, stacja TVN nie podjęła decyzji o wyborze nowego redaktora naczelnego. ZDM zastanawia się także czy „nowa osoba na stanowisku szefa »Faktów« będzie równie rozpoznawalna” – czytamy dalej. (mw)