niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWartość rynku reklam w 2017 r. ma sięgnąć 7,1 mld zł

Wartość rynku reklam w 2017 r. ma sięgnąć 7,1 mld zł

O kondycji reklamy i prognozach pisze Puls Binzesu. Czytamy tam, że rynek reklamy rozwija się dynamicznie i wydatki na nią mają rosnąć również w kolejnym roku.

6,91 mld zł netto – tyle w 2016 r. mają wynieść inwestycje związane z reklamą. Jest to o 2,7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Co więcej, według agencji mediowej Zenith, wartość rynku w 2017 r. ma sięgnąć 7,1 mld zł – czytamy.

Justyna Mazur, partner zarządzający w Zenith, tak ocenia kondycję rynku reklamowego:

„Choć zarówno na polskim, jak i na globalnym rynku panuje niepewność, na którą w dużej mierze wpływa sytuacja polityczna, wydatki reklamowe stabilnie rosną. Druga połowa roku miała przynieść ożywienie w polskiej gospodarce za sprawą zwiększonej konsumpcji, będącej m.in. efektem programu 500+. Ostatnie dane dotyczące PKB pokazują, że wydatki konsumpcyjne stały się rzeczywiście motorem wzrostu, ale konsumpcja nie wzrosła na tyle, by zrekompensować spadek inwestycji, i nasza gospodarka wyraźnie spowalnia. Siłę nabywczą konsumentów mogą jednak obniżyć zmiany w systemie podatkowym. Niepewność na rynku reklamowym pogłębiają też stojąca pod znakiem zapytania aktywność reklamowa spółek Skarbu Państwa oraz kwestia możliwych ograniczeń w reklamie farmaceutyków”.

Dalej dowiadujemy się także, że dynamika wydatków reklamowych zależy od medium. Wzrost o 12 proc. w 2016 roku i podobny (12,1 proc.) w 2017 r. ma odnotować segment reklamy online. A to dlatego, że firmy (małe i średnie przedsiębiorstwa) angażują się w działania związane z SEO i mediami społecznościowymi. Dynamika reklamy w telewizji z kolei zwolniła w drugiej połowie 2016 roku. I choć według prognozy Zenith rok 2016 będzie o 1,6 proc. lepszy dla reklamy niż poprzedni, to w 2017 roku dynamika ma dalej zwalniać. Jak podaje źródło, powodem tego jest zmniejszanie, szczególnie przez dużych reklamodawców, budżetów na reklamę w telewizji.

Dobrze mają się natomiast reklamy w radiu (które odnotują wzrost o 3,4 proc. w 2016 i o 3,1 proc w 2017 r.) – informuje Puls Biznesu. Dalej czytamy, że coraz lepszą kondycję ma także reklama w kinie. Wydatki na nią w 2016 roku wzrosną  o 1,3 proc i podobnie w roku 2017. Spadają jednak wydatki na reklamę w dziennikach (o 18,9 proc. w 2016 r. i o 16,9 proc. w 2017 r. ) i magazynach (kolejno: o 15,4 proc. i o 14,5 proc.)

Na koniec czytamy również, że wpływ na dostępność powierzchni reklamowej ma liczba użytkowników używających adblockery. Jej wzrost prowadzi do podniesienia cen reklam. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj