Szwedzki koncern meblowy testuje dwie nowe wirtualne aplikacje w trzech sklepach: w Kanadzie, w Szwecji i w Belgii (Hasselt). Aplikacje mają wzmocnić tzw. customer experience – czytamy w serwisie dlahandlu.pl.
Dwie aplikacje będą testowane do 20 maja 2017 roku, a w razie powodzenia, mogą być wprowadzone także w innych sklepach na całym świecie. Jak czytamy, przez wirtualną rzeczywistość IKEA chce w jeszcze prostszy sposób poprowadzić klientów do decyzji o zakupie. Aplikacja VR Kitchen Visualizer umożliwia klientom tworzenie wirtualnych kuchni i poruszanie się po nich, natomiast aplikacja VR Pancake Kitchen prezentuje różnorodność oferty sieci.
Firma ma już kuchenną aplikację 3D dostępną online, ale aplikacja w technologii VR daje doświadczenie porównywalne do gry wideo przypomina źródło. Dlaczego chce używać VR i innych urządzeń cyfrowych? Sieć argumentuje, że chce ograniczyć klientom stres towarzyszący dokonywaniu wyboru. (mw)