Coraz częściej Kościół do komunikacji z wiernymi wykorzystuje social media. Archidiecezja łódzka pierwszy raz na ingres biskupi zaprasza przez Facebooka – opisuje dzienniklodzki.pl.
Jak czytamy, o planowanym na 4 listopada 2017 roku ingresie arcybiskupa Grzegorza Rysia do łódzkiej katedry poinformowano nie tylko w ogłoszeniach parafialnych i na stronie internetowej kurii, lecz także na Facebooku. Udział w ingresie zapowiedziało 385 internautów, a prawie 900 jest zainteresowanych – podaje źródło.
Dalej czytamy, że łódzki Kościół nie jest jednak w czołówce jeśli chodzi o aktywność w internecie. Polski Episkopat opublikował niedawno podsumowanie działalności biskupów i diecezji w portalach społecznościowych. Jak podaje, na Twitterze konta ma 19 biskupów i 16 diecezji. Ostatnio do tweetujących dołączyła diecezja sandomierska.
„Kościół w Polsce korzysta z możliwości, które dają nowe media, by docierać z Dobrą Nowiną do jak największej liczby osób” – wyjaśnił rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. Paweł Rytel-Andrianik.
Jak opisuje źródło, Jan Paweł II w 2001 roku jako pierwszy z papieży przesłał mailem podpisany przez siebie oficjalny dokument. Jego następca Benedykt XVI zaczął natomiast korzystać z mediów społecznościowych i założył swoje konto na Twitterze. Wcześniej zrobił to ówczesny przewodniczący KEP, metropolita przemyski abp Józef Michalin – czytamy dalej.
Profil papieża Franciszka na Twitterze jest z kolei prowadzony w dziewięciu językach. Papieża obserwuje w tym serwisie 39 milionów internautów. (mb)