poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKomisja Europejska oczekuje od Facebooka, Twittera i Google'a obszerniejszych danych na temat...

Komisja Europejska oczekuje od Facebooka, Twittera i Google’a obszerniejszych danych na temat walki z dezinformacją

Komisja Europejska skrytykowała Google’a, Facebooka i Twittera, ponieważ jej zdaniem platformy nie dostarczyły wystarczających danych dotyczących podejmowanych przez nich działań w celu walki z dezinformacją – poinformował portal press.pl. W opinii komisarzy informacje zawarte w raporcie nie wskazują na to, że nowe narzędzia oraz zasady są wprowadzane terminowo.

Opublikowane przez KE dane miały pokazać postępy, jakie portale internetowe poczyniły w styczniu 2019 roku w celu walki z dezinformacją. Źródło przypomina, że Facebook, Twitter i Google podpisały kodeks praktyk przeciwko dezinformacji i zgodnie z ustalonymi zasadami przed zaplanowanymi na maj wyborami do Parlamentu Europejskiego co miesiąc mają zdawać sprawozdanie z podejmowanych w tym temacie działań. Tym samym zobowiązały się do wprowadzenia na terenie Europy polityki wspierającej uczciwe wybory – pisze portal. Zgodnie z ustaleniami, platformy miały zadbać o lepszą kontrolę ogłoszeń reklamowych, a także stosować narzędzia zapewniające przejrzystość w reklamach politycznych. Dodatkowo miały się zająć zamykaniem fałszywych kont oraz znakowaniem botów podszywających się pod użytkowników. Jednak zdaniem komisarzy ostatnio opublikowane raporty przedstawiają zbyt mało informacji dotyczących faktycznego stanu osiągniętych w tej sprawie rezultatów – czytamy.

„Platformy nie dostarczyły wystarczających informacji wskazujących na to, że nowe zasady i narzędzia są wdrażane terminowo i przy wystarczających zasobach we wszystkich państwach członkowskich UE” – stwierdzili w cytowanym przez press.pl wspólnym oświadczeniu komisarz ds. sprawiedliwości i konsumentów Viera Jourova, komisarz ds. unii bezpieczeństwa Julian King oraz komisarz ds. gospodarki cyfrowej Marija Gabriel, które cytuje press.pl. Komisja Europejska zarzuciła także Google’owi, Facebookowi oraz Twitterowi, że nie zidentyfikowały odpowiednich wskaźników, które mogłyby umożliwić śledzenie oraz mierzenie postępów na terenie Unii Europejskiej.

Jak czytamy dalej, KE najgorzej oceniła serwis Zuckerberga, który nie zdał w styczniu sprawozdania w sprawie podjętych działań związanych z kontrolą miejsca reklamowego. Źródło podaje, że w opublikowanych danych przekazanych przez Facebooka pojawiły się informacje dotyczące np. ingerencji państw trzecich w sprawy krajów unijnych, natomiast nie było tam treści dotyczącej liczby usuniętych fałszywych kont stworzonych w celu dezinformowania.

Na koniec w oświadczeniu King, Jourova i Gabriel zaapelowali do serwisów, aby „uczyniły więcej we wszystkich państwach członkowskich, by pomóc w zapewnieniu uczciwych wyborów do Parlamentu Europejskiego w maju 2019 roku” – podaje źródło. (pm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj