CD Projekt RED – polska firma produkująca gry takie jak Wiedźmin czy nadchodzący Cyberpunk 2077 – w ramach Miesiąca Dumy dodała do swojego logo tęczową flagę. Działanie wspierające społeczność LGBT spotkało się jednak z dezaprobatą części fanów – opisuje wprost.pl.
Źródło podaje, że decyzja o dodaniu tęczowego elementu do identyfikacji wizualnej firm jest popularna w czerwcu, kiedy to przypada wspomniane święto środowiska LGBT. W przypadku CD Projekt RED inicjatywa ta jednak podzieliła internautów.
Czytaj także: Skittles zmienia tęczowy branding na szary, by wspierać społeczność LGBTQ+
Dowiadujemy się, że niezadowolona część komentujących zarzuca marce włączanie się w sferę polityki, a – jak twierdzi – gry powinny być bezstronne politycznie. Negatywne oskarżenia dotyczą również tego, że CD Projekt zmienił swoje logo dopiero w połowie Miesiąca Dumy, co może wiązać się z nagłośnieniem dyskusji wokół kwestii LGBT w polskiej debacie publicznej. Niektórzy krytycy uważają z kolei, że pomysł jest działaniem marketingowym, które nie niesie za sobą żadnych rzeczywistych efektów.
Czytaj więcej: Zagraniczne media piszą o słowach Andrzeja Dudy na temat „ideologii LGBT”. Prezydent odpowiada
Niektórzy gracze twierdzą, że CD Projekt stracił ich szacunek, i zapowiadają, że nie kupią najnowszego Cyberpunka 2077 (który ma mieć premierę we wrześniu 2020 roku) oraz deklarują wycofanie zamówień przedpremierowych. Inna część zapowiada z kolei, że grę będą pozyskiwać drogą piracką. Pojawiają się jednak głosy osób, które tłumaczą, że zwłaszcza Cyberpunk, ale i Wiedźmin, to gatunki mocno zaangażowane społecznie i politycznie, tym samym krytyka zmiany logo jest bezzasadna – czytamy dalej. (kd)