Burger King przeprosił za akcję, w ramach której chciał oferować nagrody pieniężne oraz darmowe burgery Rosjankom, które zajdą w ciążę z piłkarzami biorącymi udział w trwającym obecnie mundialu – podaje independent.co.uk.
Sieć fast-food ogłosiła za pośrednictwem serwisu VP – który jest rosyjskim odpowiednikiem Facebooka – że przekaże po trzy miliony rubli i dożywotnie darmowe burgery „dziewczynom, którym uda się pozyskać najlepsze geny piłkarskie” oraz „zapewnić sukces rosyjskiej reprezentacji w piłce nożnej” – czytamy. „Wierzymy w Ciebie” – napisano dalej w poście informującym o promocyjnej akcji – dodaje źródło.
Reklama została skrytykowana przez odbiorców, którzy uznali, że jest seksistowska i poniżająca. W konsekwencji Burger King opublikował w portalu VP oświadczenie – czytamy dalej. „Przepraszamy za ogłoszenie, które stworzyliśmy. Było zbyt obraźliwe” – źródło przytacza treść komunikatu sieci.
Z kolei w oświadczeniu przekazanym agencji Associated Press napisano, że reklama, którą stworzył rosyjski oddział firmy, nie odzwierciedla marki ani jej wartości, dlatego też podjęto działania, które mają zagwarantować, że tego typu sytuacja się nie powtórzy – czytamy.
Jak zauważa independent.co.uk, reklamy w Rosji często wykorzystują seksistowskie stereotypy i są szczególnie powszechne podczas wydarzeń sportowych, takich jak mundial. (pp)