Około dwóch trzecich Amerykanów twierdzi, że wiadomości czerpie z mediów społecznościowych, mimo że wielu (57 proc.) spodziewa się, że informacje stamtąd będą w dużej mierze niedokładne – wynika z badania ankietowego Pew Research Center. „To spójne z poprzednimi raportami, według których zaufanie do social mediów jest niskie” – dodają analitycy.
Ośrodek badawczy zwraca m.in. uwagę, że sceptycyzm co do dokładności informacji z mediów społecznościowych wyraża nawet spora część (42 proc.) spośród tych badanych, którzy przyznali, że bardziej wolą wiadomości z social mediów niż z innych źródeł (jak telewizja, prasa czy radio). Do portali typu Facebook (którego wybiera 43 proc. ankietowanych), YouTube (21 proc.) czy Twitter (12 proc.) przekonują Amerykanów bardziej wygoda użycia i możliwość interakcji społecznych niż np. zróżnicowanie źródeł czy możliwość personalizacji wyświetlanych treści – czytamy w raporcie Pew Research Center.
Źródło: journalism.org
Badacze przyznają, że odsetek osób, które wskazują social media jako główne źródło informacji, pozostaje prawie niezmienny w ciągu kilku ostatnich lat. O ile w tegorocznym badaniu wyniósł on 68 proc., o tyle rok wcześniej było to 67 proc., a w 2016 roku – 62 proc.
Źródło: journalism.org
Więcej informacji o badaniu i jego wynikach na stronie. (mp)
O badaniu:
Badanie w formie internetowej ankiety przeprowadzono w okresie 30 lipca–12 sierpnia 2018 roku na grupie 4 581 dorosłych Amerykanów, którzy są członkami American Trends Panel skompletowanego przez Pew Research Center. Margines błędu wynosił około 2,5 punktów procentowych.