Burger King w Nowej Zelandii usunął reklamy pokazujące próby jedzenia burgerów powiększonymi pałeczkami – informuje cnn.com. Spoty wywołały falę oburzenia w mediach społecznościowych, gdzie oskarżono firmę o rasizm – czytamy.
Sieć restauracji zamieściła w social mediach krótki film z podpisem „Zabierz swoje kubki smakowe do Ho Chi Minh City z naszym wietnamskim sosem sweet chili Tendercrisp” jednak wideo zostało szybko usunięte z kont firmy na Facebooku, Instagramie i Twitterze.
Rzecznik prasowa Burger Kinga w rozmowie ze źródłem poinformowała, że firma natychmiast zwróciła się do oddziału w Nowej Zelandii o usunięcie reklamy. W oświadczeniu przedstawicielka Burger Kinga zaznaczyła również, że wspomniana reklama nie odzwierciedla wartości marki, które wspierają różnorodność i integrację – przytacza portal.
Źródło poprosiło o komentarz Marię Mo, Koreankę i zarazem Nowozelandkę, która nie kryła oburzenia i zdziwienia, że ogólnoświatowa marka stworzyła reklamę tego typu. Zaznaczyła, że użycie nienaturalnie powiększonych pałeczek jest „obraźliwe i głupie” – czytamy.
Cnn.com przywołało podobną sprawę marki Dolce&Gabbana opisywaną również przez PRoto. Włoski dom mody w 2018 roku wypuścił serię filmów „Eating with Chopsticks” przedstawiających Chinkę w tradycyjnym stoju, która stara się jeść włoskie dania za pomocą pałeczek. Filmy wywołały oburzenie w portalach społecznościowych, a Chińczycy nawoływali do bojkotu luksusowej marki, w wyniku czego odwołała ona pokaz, który miał odbyć się w Szanghaju.
W konsekwencji produkty Dolce&Gabbana zostały wycofane z chińskich sklepów internetowych, a Domenico Dolce i Stefano Gabbana nagrali specjalne wideo z przeprosinami dla Chińczyków. (ak)