Producent czekoladek Toblerone musi zmienić nadruk na opakowaniu, aby nie naruszać szwajcarskiego prawa – podaje businessinsider.com.pl za gazetą „Aargauer Zeitung”.
Jak czytamy, widok na szczyt Matterhorn musi zniknąć z opakowań, ponieważ Mondelez International, producent czekoladek, zapowiedział, że przenosi część działalności do stolicy Słowacji, Bratysławy.
Rzecznik firmy powiedział gazecie „Aargauer Zeitung”, że na nowym opakowaniu będzie „zmodernizowane i opływowe logo górskie, które współgra z geometryczną i trójkątną estetyką” – czytamy.
Dodatkowo, zmieni się również napis na „z siedzibą w Szwajcarii”, a nie „ze Szwajcarii” – informuje źródło.
Dalej dowiadujemy się, że w 2017 roku w Szwajcarii weszły w życie przepisy „Swissness Act”, zgodnie z którymi tamtejsze symbole narodowe są dozwolone tylko na opakowaniach produktów, które zawierają co najmniej 80 proc. surowców pochodzących ze Szwajcarii i 100 proc. mleka i produktów mlecznych. Ponadto, produkt opatrzony symbolami narodowymi musi być wytworzony w Szwajcarii – czytamy dalej. (bs)