niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościW mediachLinia lotnicza sprawdziła, czy pasażerowie są chętni płacić za ekologiczne loty

Linia lotnicza sprawdziła, czy pasażerowie są chętni płacić za ekologiczne loty

Linia lotnicza Lufthansa zbadała, jak pasażerowie zapatrywali się na ekologiczne taryfy, które zostały wprowadzone w 2023 roku. Jak się okazuje, tylko 3 proc. podróżnych zdecydowało się na opłatę za zrównoważone paliwo. Większy popyt na tę usługę był zauważalny wśród klientów biznesowych – podaje rp.pl. 

Jak poinformowała grupa, z ekologicznych taryf skorzystało ponad milion pasażerów, czyli zaledwie 3 proc. ogółu. Natomiast w klasie biznesowej bilety Green Fares zakupiło 11 proc. podróżnych. Jednak Lufthansa stwierdziła, że we wszystkich klasach ekologiczne loty staną się popularniejsze – czytamy dalej. 

Jak przekazuje źródło, zielone bilety zredukowały do tej pory ponad 77 tys. ton CO2, co odpowiada emisji powstałej w czasie ponad 12 tys. lotów airbusem A320neo z Hamburga do Monachium.

Oprócz Lufthansy tego typu bilety oferują również: Austrian Airlines, Brussel Airlines, Swiss, Edelweiss, Discover Airlines i Air Dolomiti, które mają w ciągu roku 730 tys. lotów po Europie, a także lecą do Maroka, Algierii i Tunezji. Od listopada 2023 roku Lufthansa testuje zielone bilety także na lotach długodystansowych – informuje źródło.

Jak czytamy dalej, zielona taryfa, która jest dostępna w Europie i Ameryce Północnej, ma być bardziej zrównoważoną formą podróżowania ze względu na pełną kompensację dwutlenku węgla w przeliczeniu na pasażera. Stosowane paliwo SAF redukuje emisję o 20 proc. Pozostałe 80 proc. jest rekompensowane dzięki udziałowi w inicjatywach dotyczących ochrony klimatu. Powstało 15 projektów, w tym dwa oparte na technologii: Sustainable Concrete firmy Carbon Cure (wychwytywanie dwutlenku węgla i długoterminowe składowanie w betonie) oraz Biochar (usuwanie CO2 za pomocą biowęgla).

Co więcej, podróżni mogą wybrać dopasowane oferty z wyższym udziałem SAF w trakcie dokonywania rezerwacji lub rekompensować emisję dwutlenku węgla, do której przyczynił się lot. Na takie rozwiązania decyduje się coraz więcej firm. Ponad 1500 z nich na całym świecie zainwestowało w SAF wraz z grupą w 2023 roku – przekazuje źródło. (af) 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj