sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInstagram testuje wyświetlanie sugerowanych postów przed treściami od znajomych

Instagram testuje wyświetlanie sugerowanych postów przed treściami od znajomych

Sugerowane posty na Instagramie mogą być wyświetlane przed materiałami od obserwowanych profili – pisze theverge.com. Platforma testuje nowy sposób prezentowania tych materiałów, bo jak twierdzi, odbiór sugerowanych postów był pozytywny.

Oznacza to, że sugerowane posty będą wymieszane z treściami od znajomych w głównym kanale, czasami przed zdjęciami i filmami dodanymi przez obserwowane osoby.

Instagram testuje również możliwość określenia tematów, którymi jest zainteresowany dany użytkownik, by otrzymywał dobrze dopasowane sugerowane treści. Ma pojawić się również możliwość wyciszenia rekomendacji na 30 dni albo całkowitego ukrycia sugerowanych wpisów na dany temat. 

Źródło: theverge.com

Jak czytamy dalej, sugerowane posty pojawiły się na Instagramie w zeszłym roku. Do tej pory dodatkowe materiały były wyświetlane dopiero, gdy użytkownik zapoznał się ze wszystkim, co udostępnili obserwowani przez niego użytkownicy.

Nowe rozwiązanie jest obecnie testowane na małej liczbie użytkowników – podaje źródło. Czytamy, że choć aktualizacja jest w tej chwili jedynie sprawdzana, może to sugerować dużą zmianę w sposobie działania Instagrama. Serwis chce wyświetlać sugerowane posty, by zatrzymać ludzi w aplikacji przez dłuższy czas, jednak – jak pisze źródło – odbiorcy mogą chcieć widzieć tylko posty od obserwowanych kont, zwłaszcza jeśli śledzą niewielką grupę. Źródło sugeruje, że użytkownicy Instagrama są już zirytowani faktem, że treści w aktualnościach nie są wyświetlane chronologicznie. Przycisk wyciszenia może być więc często używany – pisze źródło. Portal twierdzi też, że ruch ten wydaje się częścią większego trendu w social mediach, w ramach którego platformy próbują dać użytkownikom pozory kontroli nad algorytmem. Czytamy, że choć algorytmy są wystarczająco sprawne, aby wiedzieć, jakie są zainteresowania ludzi i co ich angażuje, umożliwienie użytkownikom wybrania tego, co chcą zobaczyć, może poprawić ich samopoczucie i pozwolić lepiej zrozumieć, dlaczego widzą dane treści. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj