19 września 2021 roku w Charlotte w Karolinie Północnej w nietypowy sposób promowano szczepienia przeciw COVID-19 – podaje edition.cnn.com. W czasie rozgrywek piłki nożnej przez miasto przejechała ciężarówka reklamująca dom pogrzebowy Wilmore Funeral Home. Grafika na samochodzie była opatrzona hasłem „Nie szczepcie się”.
Jak informuje źródło, akcja w niestandardowy sposób miała przekonać mieszkańców do szczepień. To inicjatywa jednej z agencji reklamowych w Charlotte – Boone Oakley. W rzeczywistości zakład pogrzebowy Wilmore nie istnieje, a na stronie internetowej wymyślonej firmy umieszczono komunikat zachęcający do przyjęcia szczepionki przeciw COVID-19 oraz przycisk „Zaszczep się teraz”, który przekierowuje do wybranej placówki medycznej wykonującej szczepienia.
Źródło: screen youtube.com/ FOX 46 Charlotte
Właściciel agencji postawił na niekonwencjonalną kampanię, ponieważ standardowa komunikacja nie jest już wystarczająca – czytamy. W Stanach Zjednoczonych w pełni zaszczepiło się 54,7 proc. obywateli, a w Karolinie Północnej – jedynie 48,8 proc. mieszkańców.
Edition.cnn.com relacjonuje, że działania wzbudziły zainteresowanie społeczności, a placówka medyczna, która zdecydowała się na współpracę z agencją, odnotowała wzrost zainteresowania szczepieniami. (ap)