Instagram pracuje nad wprowadzeniem nowej funkcji umożliwiającej dodawanie polubień do materiałów umieszczanych w Stories – informuje socialmediatoday.com. Wprowadzenie takiego rozwiązania ma zapewnić większe zaangażowanie odbiorców – czytamy.
Jak podaje źródło, odpowiedzi w formie reakcji trafiają obecnie bezpośrednio do twórcy w wiadomości prywatnej. Po wprowadzeniu przycisku polubień obserwujący będą natomiast mogli wyrazić swój entuzjazm i będzie to widoczne bezpośrednio w Stories. Czytamy, że w najnowszym teście dostępne są tylko polubienia, a nie tak jak dotychczas kilka różnych reakcji. Źródło przypuszcza, że może być to spowodowane niewystarczającą ilością miejsca w dolnej części ekranu Stories. Nowy przycisk na etapie testów pojawia się obok pola wiadomości, zamiast papierowego samolotu, służącego do dalszego przesyłania lub udostępniania Stories. Jak czytamy, to narzędzie ma zostać przeniesione do menu funkcji.
Źródło wspomina, że w 2019 roku Instagram testowo usunął wyświetlanie liczby polubień postów, zanim ostatecznie umożliwił użytkownikom wybór, czy chcą widzieć polubienia, czy całkowicie zrezygnować z tej opcji. Instagram chciał w ten sposób zmniejszyć presję na publikujących. Teoretycznie miało to zapobiec ciągłemu porównywaniu się, w szczególności wśród młodszych użytkowników. Zauważono, że często usuwali oni posty, jeśli te nie osiągnęły wystarczającej liczby polubień – czytamy dalej. Jak ocenia źródło, z tego powodu zasadność dodawania opcji polubień do Stories jest wątpliwa. Z drugiej strony jednak polubienia są dla twórców wymiernym wskaźnikiem zaangażowania i służą celom rankingowym – wskazuje źródło. Dodatkowo licznik polubień w nowej funkcji byłby widoczny tylko dla twórcy i jego obserwującego, więc być może nie przyczyniałby się aż w tak znaczącym stopniu do pogłębiania rywalizacji między użytkownikami – czytamy dalej.
Źródło sugeruje, że być może właśnie z tych przyczyn Instagram nie uruchomił jeszcze tej funkcji dla wszystkich. Czytamy też, że z drugiej strony wprowadzenie nowej funkcji może pomóc w nadawaniu priorytetu treściom od twórców dopasowanych do preferencji użytkownika. (as)