28 lipca 2022 roku YouTube wprowadził narzędzie, które umożliwi twórcom przekształcenie filmów w krótsze formy, znane jako Shorts – informuje techcrunch.com. Jak czytamy, ma to służyć zwiększeniu liczby krótkich wideo na platformie.
Zastosowanie nowego narzędzia polega na wybraniu fragmentu stworzonego już filmu i zrobieniu z niego treści o długości do 60 sekund, która trafi do sekcji Shorts. Jeśli wybrany fragment jest krótszy, twórca ma możliwość uzupełnienia go przez nakręcenie dodatkowych filmów albo dodanie materiałów z galerii. Dowiadujemy się, że krótsze wersje filmów będą zawierały odnośnik do oryginalnej treści, z której został wzięty fragment.
Jak czytamy dalej, wcześniej YouTube sam zmieniał filmy krótsze niż 60 sekund na Reels. Teraz da więcej kontroli użytkownikom.
Źródło pisze, że funkcja nie jest tym samym, co oferuje TikTok.
YouTube przekonuje, że Shorts skłaniają odbiorców do obejrzenia też dłuższych filmów danego twrócy, dlatego zachęca do ich tworzenia. Serwis poinformował w czerwcu 2022 roku, że liczba użytkowników zalogowanych na YouTube Shorts przekroczyła 1,5 mld.
Nowa funkcja jest już dostępna w aplikacji mobilnej YouTube dla systemów iOS oraz Android. (zd)