sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościStarbucks pozwany za etykiety soków owocowych

Starbucks pozwany za etykiety soków owocowych

Starbucks stanie przed sądem, ponieważ owocowe napoje marki, m.in. Mango Dragonfruit Lemonade, nie zawierają opisywanych na etykietach składników. Według konsumentów, zamiast wymienianych owoców soki zawierają głównie „wodę, koncentrat soku winogronowego i cukier” – podaje washingtonpost.com.

Sąd w Nowym Jorku zdecydował, że złożony przez dwóch klientów w sierpniu 2022 roku pozew będzie kontynuowany pomimo wniosku firmy o jego oddalenie. Stwierdził w orzeczeniu, że klienci zostali wprowadzeni w błąd i mogą oczekiwać reklamowanych owoców w napojach – czytamy. 

Jak wskazuje źródło, Starbucks nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz, ale w oświadczeniu przekazanym agencji Reuters firma nazwała zarzuty „niedokładnymi i bezpodstawnymi”. Starbucks twierdzi, że nazwy produktów opisują smak napojów, a nie ich składniki.

Źródło zauważa, że oskarżenia wysuwane przeciwko firmom spożywczym są bardzo zróżnicowane, a pozew przeciwko Starbucksowi jest jednym z wielu, w których pojawiły się pytania o brakujące składniki. Oto kilka innych produktów, które zostały poddane krytyce:

    • W 2021 roku oddalony obecnie pozew zarzucał Subwayowi, że kanapki i wrapy z tuńczykiem były mieszanką różnych substancji, które zostały zmieszane, aby imitować wygląd tuńczyka. Subway powiedział wówczas The Washington Post, że roszczenia są bezpodstawne, a tuńczyk sprzedawany w jego sklepach jest „dziko złowiony”. Sąd ostatecznie oddalił pozew. 
      
    • Burger King został oskarżony o sprzedaż burgerów, które nie są tak mięsne, jak oczekiwano. Pozew sądowy złożony w marcu 2022 roku zarzuca sieci fast food, że burger Whopper ma o 35 proc. mniej mięsa niż sugeruje reklama. Burger King odrzucił roszczenia, stwierdzając, że sprzedawane burgery niczym nie różnią się od reklamowanych. W sierpniu 2023 roku sędzia częściowo odrzucił starania Burger Kinga o oddalenie pozwu i powiedział, że będzie on kontynuowany.
      
    • W 2023 roku firma Inventure Foods zawarła ugodę w wysokości 900 tys. dol. w sprawie wniesionej przez kobietę z Illinois, która kupiła przekąski TGI Friday’s Mozzarella Sticks, a później odkryła, że zawierały one ser cheddar, a nie mozzarellę. Zdaniem firmy pojedyncze hasło reklamowe produktu nie może być rozpatrywane jako całość etykiety, ale sędzia zezwolił na kontynuowanie pozwu. Ostatecznie konsumenci są uprawnieni do otrzymania 6 dol., jeśli kupili określone produkty TGI Friday’s między 1 stycznia 2017 roku a 31 lipca 2022 roku – czytamy dalej. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj