Niektórzy użytkownicy TikToka mogą przetestować funkcję, która ma pozwalać na zakup w aplikacji przedmiotu podobnego do zaprezentowanego w filmach – podaje socialmediaoday.com. Jak czytamy, opcja ma na celu rozszerzenie oferty zakupów na platformie.
Osoby testujące nową rozwiązanie mogą włączyć w ustawieniach opcję „Znajdź podobne produkty”. Po jej uruchomieniu sztuczna inteligencja ma identyfikować przedmioty znajdujące się w filmie i dopasowywać do produktów, które będzie można zakupić za pośrednictwem aplikacji – wyjaśnia źródło.
Zobacz też: TikTok testuje automatyczną identyfikację produktów w filmach
Jak czytamy, funkcja jest dostępna w Douyin, chińskiej platformie porównywanej do TikToka. Jest to obecnie główne źródło zysków tej aplikacji. Dzięki usłudze w 2023 roku Douyin zarobiło ponad 270 mld dol. – dowiadujemy się.
Zdaniem źródła zachodni użytkownicy nie są skłonni do tego rodzaju zakupów, choć badania przeprowadzone przez Data.ai pokazują, że osoby korzystające z TikToka wydały w aplikacji 3,8 mld dol. w 2023 roku. Większość wydatków stanowiły darowizny dla twórców. (af)