Instytut Monitorowania Mediów już po raz trzeci zorganizował akcję „Wigilijne kartki dla Pajacyka”. Pieniądze, które miały być przeznaczone na tradycyjne karty świąteczne, trafiły na konto akcji „Pajacyk”, a klienci IMM otrzymają świąteczne pozdrowienia w formie maili.
„Nasza inicjatywa bardzo się spodobała, szczególnie PR-owcom” – komentuje projekt Paweł Sanowski, Dyrektor Zarządzający Instytutu Monitorowania Mediów. – „W mojej opinii wysyłanie setek lub tysięcy kartek utraciło pierwotny sens przesyłania prawdziwych życzeń i stało się elementem marketingu. Warto zadbać o to, by nie było to działanie rutynowe i mogło przynieść korzyści potrzebującym”. Zdaniem twórców projektu „Wigilijne kartki dla Pajacyka” są idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą wspierać akcje charytatywne, lecz mają ograniczony budżet w tym zakresie. Instytut chce zachęcić innych przedsiębiorców do podejmowania podobnych działań. Akcja „Pajacyk” – to program dożywiania dzieci w szkołach i świetlicach prowadzony od 1998 r. przez Polską Akcję Humanitarną.