Andrzej Podsiadło, prezes PKO BP, okazał się najpopularniejszą postacią medialną spośród szefów największych firm w Polsce w grudniu 2005 r. Znalazł się on po raz pierwszy na czele zestawień w raporcie „Bossowie polskiej gospodarki” przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. 475 materiałów prasowych, 29 – radiowych i 45 telewizyjnych – to grudniowy bilans artykułów zawierających cytaty lub wzmianki o 50 szefach największych firm w Polsce.
Dzięki 74 publikacjom Podsiadło został liderem rankingu ogólnego, wyprzedzając Igora Chalupca z PKN Orlen (72) i Pawła Olechnowicza z Grupy Lotos (68). Wzmianki o Andrzeju Podsiadło pojawiały się głównie w związku ze zmianami w zarządzie PKO BP. O Igorze Chalupecu najczęściej pisano w kontekście strategii firmy i inwestycji Orlenu; w przypadku Pawła Olechnowicza dominowały doniesienia o sponsoringu i działalności społecznej Grupy Lotos.
Najwięcej prasowych cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z dziennika Puls Biznesu – 64. Wśród stacji telewizyjnych pierwsze miejsce pod względem liczby przekazów zajęła TVN24 – 22, a wśród stacji radiowych – Radio PiN –20. Większość publikacji miała wydźwięk neutralny – 85%. 13% stanowiły przekazy pozytywne, a 2% – negatywne.
Raport „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista 50 szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw opublikowaną przez Rzeczpospolitą w kwietniu 2005 roku – zestawienie to znajduje się wraz z całym raportem „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” na stronie www.instytut.com.pl/raporty