Gazeta Krakowska opisuje dalsze następstwa współpracy pomiędzy krakowską strażą miejską a agencją Event Factory. Firma wynajęta przez komendanta „by promować straż miejską, przy okazji promowała również jednego z dilerów samochodowych”.
Komendant Janusz Wiaterek, jak informuje gazeta, tłumaczył się przed radnymi z komisji praworządności „Byłem przekonany, że podjęliśmy współpracę z profesjonalną firmą, dlatego przez myśl mi nie przeszło, że zechce ona promować prywatnego dilera pod szyldem straży”. (psp)
Gazeta Krakowska, Komendant przeprasza, Krzysztof Sakowski, 21.11.07, s.13
Na pytania redakcji PRoto rzecznik Straży Miejskiej, Marta Cieśla przesłała stanowisko komendanta:
Celem zatrudnienia profesjonalnej agencji z branży PR było poszerzenie dotychczasowych i wprowadzenie nowych przedsięwzięć mających służyć lepszej informacji o działaniach podejmowanych przez Straż Miejską, jej uprawnieniach, kompetencjach i obowiązkach. Zadania te były wcześniej realizowane przez jedną osobę – rzecznika prasowego i ze względu na znaczne obciążenie obowiązkami i plany rozszerzenia prowadzonych działań zaszła konieczność bądź zatrudnienia dodatkowego pracownika, bądź powierzenia zadań z dziedziny public relation profesjonalnemu podmiotowi zewnętrznemu.
Rachunek ekonomiczny przeważył na korzyść tego drugiego rozwiązania. Ze względu na art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych do zawarcia umowy nie było konieczne stosowanie procedury zamówienia publicznego. Umowa została zawarta na czas określony tj. 6 miesięcy. Została rozwiązana za porozumieniem stron.
Ze strony Straży Miejskiej do kontaktów z agencją został wyznaczony rzecznik prasowy, a do nadzoru nad realizacją umowy Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Agencja oddelegowała swojego pracownika, który przygotowywał codzienne serwisy prasowe i informacje na stronę internetową, za jej pośrednictwem nawiązano współpracę z lokalnymi rozgłośniami radiowymi.
Agencja złożyła także propozycję przeprowadzenia kampanii rekrutacyjnej, składu i druku biuletynu informacyjnego Straży Miejskiej, bezpłatnego szkolenia strażników w dziedzinie ratownictwa chemicznego. Ustalenia z agencją nie przewidywały reklamy żadnej komercyjnej firmy w trakcie prezentacji w dniu 31.10.2007 r. W ich trakcie ustalono, iż na namiocie Straży nie może być jakichkolwiek oznaczeń innych firm, a prezentowane będą jedynie radiowozy Straży Miejskiej.