Agencje public relations ostro ze sobą rywalizują, jednak są obszary, w których widać jednomyślność. Aż 25 z 27 agencji zrzeszonych w ZFPR korzysta z usług Instytutu Monitorowania Mediów. To ewenement biorąc pod uwagę, że na rynku funkcjonuje wiele firm o podobnym profilu działalności. Jednak agencje zgodnie twierdzą, że ich wybór determinowała jakość monitoringu, obsługa klienta oraz zaawansowane technologicznie usługi dodatkowe.
Nasze doświadczenia pokazują, że agencje PR-owskie, szczególnie te zrzeszone w ZFPR, są bardzo wymagającym klientem. Jest to zrozumiałe, bo właśnie wyniki monitoringu są jedynym mierzalnym i stosunkowo tanim sposobem prezentacji efektów działań public relations. Cały czas udaje nam się jednak sprostać oczekiwaniom, jakie mają nawet najbardziej wymagający klienci – mówi prezes IMM Paweł Sanowski.
Według najnowszego badania ankietowego dotyczącego satysfakcji klientów IMM*, najmocniejszymi punktami w działaniach Instytutu są: przydatność platformy internetowej i obsługa klienta (kompetencja, życzliwość, gotowość do pomocy pracowników IMM). Klienci wysoko ocenili także jakość monitoringu Internetu, przejrzystość i łatwość użycia platformy oraz opis materiałów na platformie. Z bardzo pozytywnym odbiorem spotkała się nowa funkcja podświetlania słów kluczowych w tekście publikacji oraz baza kontaktów do dziennikarzy www.mediacontact.pl.
IMM monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 29 stacji telewizyjnych, 53 rozgłośnie radiowe oraz wszystkie polskie portale internetowe. Od 2002 roku jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów.
* Badania zadowolenia z usług wśród klientów Instytutu prowadzone są cyklicznie od 2004 roku.
Żródło: Informacja promocyjna