25 listopada zakończyła się siódma edycja konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez ZFPR. Statuetki wręczono podczas Gali, która była ostatnią częścią kongresu PR Forum.
W poszczególnych kategoriach nagrody przypadły nawet kilku agencjom równolegle. Pełna lista zwycięzców:
PR korporacyjny – Raczkiewicz Chenczke Consultants z kampanią „Wygraj Eurobank!” z eurobankiem oraz Imago Public Relations z projektem „Polska w termowizyjnym obiektywie”.
PR produktowy – Ciszewski Public Relations z kampanią „24 czerwca Polskim Dniem Przytulania”, Solski Burson-Marsteller z akcją „Burger King nagradza Kamila Durczoka za »rzucanie mięsem«” i Partner of Promotion z „Simomanią Polaków”.
Kampania edukacyjna – „AlcoCasco – Alkomat w każdym aucie” agencji Hill&Knowlton
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa – agencja Imago Public Relations za zarządzanie sytuacją kryzysową w WWŻ Profi.
Public affairs&lobbing – Raczkiewicz Chenczke Consultants razem z Inicjatywą RAZEM 89, Fundacją Projekt: Polska, DDB, Value Media, Tribal DDB i koalicją organizacji pozarządowych za Inicjatywę Razem ‘89.
Kampania społeczna – „Kumpel z Powstania. 1944 Live” agencji San Marcos i On Board Public Relations.
Komunikacja wewnętrzna – Euro RSCG Sensors nagrodzono za komunikację dla pracowników przy integracji Fortis Banku Polska i Dominet Banku w kategorii.
Event komercyjny – Euro RSCG Sensors za „Paradę labradorów”.
Event społeczny – ComPress i XIX Bieg Powstania Warszawskiego.
Launch nowego produktu, usługi lub firmy – United PR za „Największy od 30 lat debiut banku w Europie” (dla Alior Banku).
Corporate social responsibility – Żywiec Zdrój za „Moje Silne Drzewo”.
PR miejsca, miasta lub regionu – Eskadra Publica i „Pozytywnie nakręceni polecają – Śląskie. Pozytywna energia”.
3 kategorie specjalne
Kreatywność – Imago Public Relations.
Efektywność – Partner of Promotion.
PR online – San Markos i On Board Public Relations. (kk)