Aż 93 proc. badanych pracodawców w Polsce nie wprowadziło oficjalnej polityki korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników – wynika z badania „Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców”, przeprowadzonego przez agencję zatrudnienia Manpower Polska. Jedynie 1 proc. polskich pracodawców deklaruje, że ich organizacja opracowała taką politykę.
Dzieje się tak, ponieważ pracodawcy w ogóle nie widzą potrzeby korzystania z portali społecznościowych. Ponad 60 proc. uważa, że nie ma dziedziny biznesu, która z sukcesem wspierałyby portale społecznościowe. Pozostali dostrzegają korzyści głównie poprzez: wzmocnienie rozwoju zawodowego pracowników, wzmocnienie zaangażowania pracowników oraz wsparcie budowania marki.
Wyniki badania w Polsce w sposób znaczący odbiegają od średnich wyników dla regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), w którym 11 proc. firm opracowało politykę korzystania z portali społecznościowych przez pracowników, a 87 proc. tego nie zrobiło. Kraje, w których najmniej firm przygotowało politykę korzystania z sieci społecznościowych to m.in. Francja (2 proc.), Austria i Czechy (po 4 proc.), Niemcy i Szwajcaria (po 6 proc.). W Belgii, Rumunii i Szwecji odsetek ten wyniósł 7 proc., zaś Grecja, Hiszpania i Włochy osiągnęły poziom 10 proc. Rekordzistami na starym kontynencie są Wielka Brytania (22 proc.) i Irlandia (15 proc.).
Wyniki zostały opracowane na podstawie wywiadów indywidualnych przeprowadzonych pomiędzy 15 a 28października 2009 r. na reprezentatywnej grupie 750 pracodawców w Polsce. W tym samym okresie przebadano ponad 34 tys. pracodawców z 35 krajów na całym świecie. (bs)