Według marcowego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów liderem jest Rzeczpospolita, na którą inne media powoływały się 1580 razy. Pomimo sporego spadku w stosunku do lutego br. (o 112 cytowań), wyprzedza ona Gazetę Wyborczą, którą w marcu cytowano 811 razy. Zarówno wymieniona Gazeta Wyborcza, jak i Dziennik Gazeta Prawna, plasujący się na miejscu 3 (611 cytowań), zwiększyły swój wynik w porównaniu do lutego br. kolejno o 86 i 42 powołania.
RMF FM cytowany 434 razy zajął 4 miejsce w rankingu głównym, wyprzedzając tym samym lidera stacji telewizyjnych TVN 24 (318 powołań). Jest to pierwsza, od czerwca 2005 r., radiostacja, która była częściej źródłem informacji niż telewizja.
W rankingu najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników miejsce 1 zajął Wprost (186 powołania) tuż przed Newsweekiem (cytowanym 172 razy). Miejsce trzecie, mocno wyprzedzając Politykę (cytowaną 97 razy), zajmuje Tygodnik Podhalański, na który w marcu br. media powoływały się aż 134 razy.
Wśród najczęściej cytowanych miesięczników miejsce 1 należy do magazynu Forbes, na który powoływano się 97 razy.
Pomimo że w rankingu głównym TVN 24 zajmuje dopiero 5 miejsce, co jest spowodowane znaczącym spadkiem w stosunku do okresu poprzedniego (o 140 powołań), nadal pozostaje zdecydowanym liderem opinii wśród stacji telewizyjnych. Kolejny w rankingu TVN cytowany był 187 razy. W marcu br. wysoko uplasowała się również telewizja TVP Info, którą cytowano 41 razy, co daje jej 4 miejsce w rankingu.
Wśród najczęściej cytowanych mediów biznesowych wygrywa Puls Biznesu (203 powołania).
W rankingu najczęściej cytowanych portali internetowych onet.pl niemal dwukrotnie wyprzedza tvn24.pl, na który powoływano się 143 razy. Podium zamyka portal wp.pl cytowany 105 razy (spadek o 35 powołań).
Zdumiewająco wysoką pozycję zajmuje portal spotowefakty.pl, który cytowano aż 72 razy. Być może wynika to z popularności tematyki sportu w marcu br., która zajmuje 5 miejsce w rankingu najchętniej poruszanych tematów analizowanego miesiąca.
Media najchętniej poruszały zagadnienia ekonomii, rynku i finansów (1015 razy) oraz polityki (986 razy).
Badanie przeprowadzono na podstawie 8407 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 marca 2010 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8657 razy (5665 razy w prasie, 1947 w telewizji i 1045 w radiu).
Całe badanie można znaleźć tutaj