Sieć Ecco Network przygotowała przegląd rynku mediów społecznościowych w „Ecco International’s country social media reports”. Znajduje się nim m.in. opis trendów w 22 krajach świata, w tym m.in.: na głównych rynkach europejskich, w USA, w Indiach, Meksyku oraz Ameryce Południowej. Jak można się spodziewać w raporcie pojawiły się marki takie, jak: Facebook, MySpace, LinkedlIn, Orkout, YouTube oraz Google.
Podczas gdy w wielu krajach znane, globalne marki dominują wśród mediów społecznościowych, w innych lokalne serwisy odgrywają dużo większą rolę. Z analizy wynika, że na przykład w Niemczech, Facebook i MySpace są przyćmione przez lokalnego gracza VZ Group, na Węgrzech przez Hi5.
W Polsce o istnieniu zjawisku social media wie 16 mln ludzi, a 10 mln twierdzi, że jest ich użytkownikami. Najpopularniejszym medium społecznościowym jest Nasza-Klasa.pl (słyszało o niej 90 proc. użytkowników sieci), podczas gdy tylko 5 proc. wie o Facebooku.
Badanie przeprowadzono w Argentynie, Austrii, Brazylii, Chile, Czechach, Francji, Niemczech, Węgrzech, Indiach, Włoszech, Irlandii, Meksyku, Holandii, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Ukrainie, Szwecji, Szwajcarii, Wenezueli, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Lokalne raporty są dostępne na stronie. Za część poświęconą rynkowi polskiemu odpowiada On Board PR, należący do sieci Ecco. (kk)