poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaArtykułyOdbiorca content marketingu, czyli o personie słów kilka

Odbiorca content marketingu, czyli o personie słów kilka

Aby prowadzić skuteczne działania content marketingowe, warto wyobrazić sobie osobę, do której skierowane będą nasze treści. Pomoże Ci w tym określenie tzw. persony.

Persona to wyobrażona przedstawicielka lub przedstawiciel naszej grupy docelowej. Do jej charakterystyki potrzebne są takie parametry, jak między innymi:

– imię

– wiek

– płeć

– sytuacja rodzinna

– wykształcenie

– stanowisko

– miejsce pracy

– dochody

– wartości

– używany sprzęt, oprogramowanie

– zaawansowanie techniczne w używaniu internetu

– potrzeby i oczekiwania wobec treści

To tylko najważniejsze informacje dotyczące persony. Jej charakterystykę możemy rozbudowywać tak, aby lepiej wyobrazić sobie konkretną osobę i to, w jaki sposób korzysta z różnych typów treści związanych z naszą branżą. Czasem konieczne jest stworzenie kilku person. Dzieje się tak, gdy firma posiada w ofercie różne marki adresowane do różnych grup docelowych lub też grupa użytkowników jej produktów nie jest jednorodna.

Jeśli do tej pory nie próbowałeś scharakteryzować swoich odbiorców, może być to kłopotem. Skąd w tej sytuacji dowiedzieć się, kto korzysta z naszych treści? Oto kilka sposobów:

– sprawdź statystyki ruchu na stronie – znajdziesz tam informacje o demografii użytkowników

– spytaj dział sprzedaży z jakimi typami klientów przychodzi mu się najczęściej kontaktować

– jeśli masz stronę firmową na Facebooku – sprawdź demografię fanpejdża w panelu administracyjnym

– dowiedz się w dziale obsługi klienta, kto najczęściej kontaktuje się z firmą i jakie potrzeby zgłasza.

– skorzystaj z monitoringu internetu – sprawdź, gdzie najczęściej toczy się dyskusja o produktach, które oferujesz i dowiedz się więcej o demografii tych serwisów

Pomysłów na uzyskanie informacji o odbiorcach treści może być jeszcze więcej. Po co te skomplikowane zabiegi? Mając przed oczami konkretną osobę, z jej problemami, historią, potrzebami, łatwiej nam przewidzieć, jakie treści i jak napisane, mogą być dla niej interesujące i potrzebne.

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w PBI, autorka bloga annamiotk.pl, ekspert Akademii PRoto

Zapisz się na praktyczne szkolenie w PRoto z Anną Miotk!

26 czerwca | CONTENT MARKETING

Program i zapisy

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj