Sieć Ecco International Communications Network opublikowała 22 raporty na temat mediów społecznościowych w branży finansowej. Raporty zostały opracowane na podstawie analiz przeprowadzonych w 22 krajach sieci Ecco Network i mają charakter poradnikowy, uwzględniają specyfikę takich rynków, jak Niemcy, USA, Ukraina czy Hiszpania. Raport Social Media Polska ma pokazać popularne polskie meda społecznościowe w ogóle oraz w poszczególnych sektorach gospodarki.
Istotnym źródłem informacji oraz komentarzy na temat tego, co dzieje się w branży finansowej, okazują się blogi prowadzone przez obserwatorów rynku i dziennikarzy finansowych, wśród których jednym z bardziej popularnych jest blog prowadzony przez Macieja Samcika. Warto również znać portal alertfinansowy.pl, będący pierwszym interaktywnym, społecznościowym serwisem informacyjno-interwencyjnym, dotyczącym finansów osobistych. Dla inwestorów giełdowych ciekawe mogą okazać się natomiast spostrzeżenia i komentarze zamieszczane na pierwszym maklerskim blogu – blogi.bossa.pl.
Jak wynika z raportu Social Media Ecco Network przedstawiciele rynku finansowego powinni również znać i stale obserwować fora dyskusyjne głównych mediów np. parkiet.com, pb.pl, bankier.pl czy money.pl oraz blogi o finansach, np. na bblog.pl. czy blogbank.pl Warto również wiedzieć, że poza miejscami typowo branżowymi, cennym źródłem informacji na temat rynku finansowego mogą być także media społecznościowe o charakterze ogólnym. Na samym Goldenline istnieje prawie 1000 grup tematycznych dotyczących giełdy, finansów i inwestowania. Można tam znaleźć komentarze zarówno ekspertów niezależnych, firm, jak i osób pasjonujących się rynkiem finansowym.
Sam monitoring mediów społecznościowych to podstawa, ale nie jest to bynajmniej klucz do sukcesu. By w pełni korzystać z zalet social media, istotna jest aktywna i dopasowana do grupy komunikacja.
Wszystkie raporty dostępne są na stronie.