Już po raz trzeci wybrano najlepszy polski blog firmowy. Konkurs organizowany przez eksperta branżowego i blogera Dominka Kaznowskiego zwyciężył w tym roku mBank. Wśród laureatów znalazły się również Netia (blogi dojrzałe) oraz sklepy Rupieciarnia i Skrapki.pl (blogi młode).
Głównym celem konkursu na najlepszy blog firmowy jest promowanie wartościowego wykorzystania social media przez firmy. Najważniejsze kryteria brane pod uwagę przy ocenie to: przełamywanie stereotypów komunikacji, częstość i jakość wpisów, liczba autorów, znaczenie bloga w komunikacji firmy, ilość i jakość komentarzy, look and feel. W tym roku, zamiast ekspertów, blogi, wiki i mikroblogi polskich firm oceniała przeszło setka studentów dziennikarstwa Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 20 stycznia 2011 r. w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego podczas konferencji z cyklu „Social Media Day” poświęconej blogom firmowym.
Pełna lista laureatów:
KATEGORIA „BLOG MŁODY” (prowadzony od 3 do 6 miesięcy)
1 miejsce – ex aequo:
2 miejsce:
3 miejsce:
Blog Centrum Terapii Laserowej
KATEGORIA „BLOG DOJRZAŁY” (prowadzony od 6-12 miesięcy)
1 miejsce:
2 miejsce:
3 miejsce:
KATEGORIA „BLOG PROFESJONALNY” (prowadzony powyżej 1 roku)
1 miejsce:
2 miejsce – ex aequo:
3 miejsce:
KATEGORIA „BLOG INSTYTUCJI” (prowadzony powyżej 3 miesiecy)
wyróżnienie:
Blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie
MIKROBLOG FIRMOWY/INSTYTUCJI (prowadzony powyżej 3 miesiecy)
wyróżnienie:
Mikroblog Carpenter Consulting
WIKI FIRMOWE (prowadzone powyżej 3 miesiecy)
wyróżnienie:
Kompania Piwowarska – Piwopedia
NAGRODY FAIR PLAY
Blog Ślubnej Pracowni/Blog Tradoro
BEST IN SHOW (największa ilość punktów bez względu na kategorię)
nagroda Best in Show: