Spośród 10 uznanych na świecie firm Toyota, Cisco i IBM najlepiej wykorzystują oficjalne twitterowe konta do komunikacji z klientem, BMW ma z tym duże problemy – wynika z raportu sporządzonego na zlecenie międzynarodowego stowarzyszenia UX Alliance.
Badaniu poddano 10 firm: BMW, Cisco Systems, Hewlett-Packard, IBM, Intel, Microsoft, Nokia, Samsung, Sony oraz Toyota Motor. Za pośrednictwem Twittera w ciągu dwóch tygodni wysłano do nich około 300 zapytań. Aż 60 proc. spośród nich pozostało bez odpowiedzi, a w przypadku zaledwie 13 proc. informacja zwrotna pojawiła się w ciągu 2 godzin.
Jak wynika z raportu, jedynie firmy Toyota, Cisco i IBM w ciągu kilku godzin są w stanie udzielić zadowalających odpowiedzi na zapytania klientów kierowane za pośrednictwem Twittera. Lider zestawienia – Toyota – odpowiada na 61,5 proc. wysyłanych wiadomości, podczas gdy BMW, które wypadło najgorzej – zaledwie na 18,7 proc. Użytkownicy mieli ponadto duże problemy ze znalezieniem lokalnych profili BMW i zmuszeni byli wysyłać zapytania do profili globalnych.
UX Alliance to międzynarodowe stowarzyszenie firm zajmujących się badaniami użyteczności. Do badania tweeterowych kont zaangażowało 40 specjalistów z 17 krajów. Polskę reprezentowała agencja Symetria z Poznania.(iw)