Z badania PwC dotyczącego kapitału rozwojowego największych polskich miast wynika, że najlepszy wizerunek, będący częścią tego kapitału, mają Kraków, Warszawa i Trójmiasto.
Pod uwagę w badaniu wzięto 7 wskaźników – kapitałów składowych, tworzących kapitał rozwojowy miast. Wśród nich znalazł się „Kapitał Kultury i Wizerunku”, będący miarą tego, jak miasta są postrzegane zarówno przez mieszkańców, jak i ludzi z zewnątrz.
Okazało się, że w zakresie ogólnego wizerunku miast najlepszy wynik uzyskał Kraków, którego wskaźnik wyniósł 248,4 (przy średniej dla wszystkich miast wynoszącej 100). Gorzej wypadła Warszawa, ze wskaźnikiem 207,9. Wynik powyżej średniej osiągnęły jeszcze tylko Trójmiasto (wynik 122,8) i Wrocław (110,3). Najniższy wskaźnik w zakresie ogólnego wizerunku oszacowano dla Bydgoszczy (jedynie 40,3). Niewiele wyższe wskaźniki mają Łódź (46,3) i Białystok (51,7).
Powyższe wyniki oszacowano na podstawie danych dotyczących liczby turystów odwiedzających poszczególne miasta, „dobrych skojarzeń” związanych z miastem i dostępnych w Internecie (np. liczby stron z zamieszczoną nazwą miasta i słowem kultura), długości opisów miast w typowym przewodniku po Polsce, opiniach turystów w przewodniku Internetowym i obserwowanej skali przedsiębiorczości. (ks)
Cały raport z badania dostępny jest tu.