Prawie połowa polskich małych i średnich firm, które nie mają strony internetowej, nie dostrzega żadnych korzyści związanych z jej posiadaniem. Ośmiu na dziesięciu przedsiębiorców nie sądzi, by nieobecność firmy w sieci mogła spowodować utratę potencjalnych klientów – wynika z badania TNS OBOP przeprowadzonego na zlecenie firmy 1&1.
Jeśli chodzi o firmy już obecne w sieci, tylko 6 proc. z nich uważa, że nie przyniosło im to żadnych korzyści. Co do tego, że wszystkie małe i średnie przedsiębiorstwa powinny posiadać stronę internetową, przekonane jest 85 proc. badanych w tej grupie. Wśród korzyści, jakie przynosi Internet wymieniano najczęściej: zwiększenie widoczności marki (78 proc.), dostęp do nowych klientów (71 proc.) oraz wzrost znajomości firmy i jej oferty (67 proc.).
W opinii tylko jednej czwartej badanych firm nieposiadających strony internetowej jej założenie przyczyniłoby się do rozwoju biznesu. Dokładnie taki sam odsetek badanych nie wie, ile czasu i pieniędzy pochłonęłoby zaistnienie w sieci. Co ciekawe, zapytani, co skłoniłoby ich do przygotowania strony internetowej, przedsiębiorcy w większości odpowiadali: niskie koszty (34 proc.), pomoc ze strony osoby zorientowanej w temacie (19 proc.) oraz przyjazne dla użytkownika narzędzie do samodzielnego stworzenia stron www.
Badanie przeprowadzono na przełomie grudnia 2010 i stycznia 2011 wśród losowo wybranych firm zatrudniających ponizej 250 pracowników. Respondentami były osoby odpowiedzialne za firmową stronę internetową bądź decyzję o jej utworzeniu. (iw)
Źródło: TNS OBOP, 1&1