Jest taka pokusa, żeby pisząc informację prasową tak ją podkręcić, aby dziennikarza zaskoczyć, przykuć jego uwagę i spowodować na tyle, aby z niej skorzystał. Kłopot w tym, że to nie dziennikarz jest finalnie odbiorcą naszych treści, ale czytelnik, użytkownik internetu, widz, słuchacz… A po drodze jest jeszcze kilka ważnych osób, które będą te informacje od nas akceptować: redaktor naczelny, wydawca, producent. Warto o tym pamiętać przygotowując materiał prasowy i jeszcze zanim się go zacznie pisać odpowiedzieć sobie na pięć ważnych pytań:
- O czym chcemy powiedzieć/zakomunikować?
- Dlaczego właśnie o tym (uzasadnić)?
- Dlaczego TERAZ chcemy o tym mówić?
- Do kogo chcemy mówić (kto jest naszym adresatem/grupą docelową)?
- W jakiej formie (news, komentarz, materiał edukacyjny etc.)?
To dopiero początek pracy… Co jeszcze warto wiedzieć o bieżącej pracy z mediami i jak dobrze przygotować wartościowe materiały dla dziennikarzy zdradzimy na szkoleniu!
Zapraszamy już 18 sierpnia w Warszawie!