Wystartowała IX edycja PRaktykuj za granicą, konkursu stażowego dla studentów, którego głównym celem jest umożliwienie ambitnym, młodym ludziom zrobienia pierwszych kroków w branży PR za granicą. Tegoroczni zwycięzcy polecą na wakacyjne staże do Londynu i Brukseli, na zaproszenie agencji Fleishman-Hillard, LEWIS PR i Burson-Marsteller.
Konkurs cieszy się szczególnym zainteresowaniem studentów w momencie, kiedy tak wiele mówi się o trudnościach, jakie mają absolwenci w przebiciu się na rynku pracy. Jest to okazja, żeby zdobyć praktyczne doświadczenie, sprawdzić swoje umiejętności oraz zabłysnąć swoimi zainteresowaniami przed przyszłym pracodawcą. Trójka laureatów będzie przez miesiąc poznawać tajniki PR-u w międzynarodowym środowisku wielkich agencji w Brukseli i Londynie.
„Zwycięstwo i odbyty staż zagraniczny to otwarte drzwi do kariery” – potwierdza Marta Cieślak z Instytutu Monitorowania Mediów, koordynator PRaktykuj za granicą. „Z tego co wiemy, laureaci z poprzednich lat pracują w tej chwili w branży PR. Co więcej, doświadczenie pokazuje, że nie tylko zwycięzcy, ale nawet finaliści spotykają się po konkursie z dużym zainteresowaniem pracodawców”.
Zadania konkursowe polegają na stworzeniu strategii PR dla organizacji pozarządowej, którą wspiera dana edycja – w poprzednich latach było to m.in. Amnesty Interntional czy Polska Akcja Humanitarna. W tym roku studenci będą pracować nad projektami dla Fundacji ITAKA, która zajmuje się poszukiwaniem osób zaginionych. W pierwszym etapie konkursu wystarczy przygotować krótki, trzystronicowy plan strategii, jednak musi się on wyróżniać pomysłowością i poprawnością formy.
„Na początek warto dokładnie zapoznać się z fundacją, dla której przygotowujemy projekt, czyli wejść na stronę, poklikać, poczytać o ich działaniach” – mówi Marta Cieślak . „Dla osób, które nigdy wcześniej nie pisały strategii PR przygotowaliśmy krótki poradnik, omawiający najważniejsze zasady i najczęściej popełniane błędy. Na stronie PRaktykuj za granicą można też przejrzeć zwycięskie projekty z poprzednich lat”.
Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich kierunków studiów dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych, także tych, którzy ukończą studia w 2012. To szansa nie tylko dla osób z kierunków ściśle związanych z komunikacją, takich jak PR czy dziennikarstwo – wśród laureatów z poprzednich lat znajdują się chociażby studenci historii czy stosunków międzynarodowych.
„PRaktykuj za granicą” jest organizowany rokrocznie przez Instytut Monitorowania Mediów. Celem konkursu jest umożliwienie studentom zdobycia międzynarodowych doświadczeń podczas stażu w prestiżowej agencji PR, w oddziale poza granicami Polski. W każdej edycji wybrana organizacja pozarządowa otrzymuje możliwość wdrożenia strategii komunikacji utworzonej na jej zapotrzebowanie i powstałej pod okiem znawców branży – w edycji 2012 partnerem strategicznym jest Fundacja ITAKA.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, miesięcznik studencki Manko, magazyn B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra. Merytorycznie konkurs wspierają organizacje branżowe PSPR i ZFPR.
Partnerzy strategiczni i sponsorzy
Patroni merytoryczni
Patroni medialni
Partnerzy