„UEFA EURO 2012: zdecydowany sukces wykraczający daleko poza oczekiwania” – taki był tytuł prezentacji wyświetlonej podczas wtorkowej konferencji prasowej, poświęconej ostatnim mistrzostwom Europy. Według dyrektora turnieju – Adama Olkowicza oraz dyrektora operacyjnego UEFA Events – Martina Kallena turniej zakończył się wielkim sukcesem.
Prezentacja zawierała statystyczne podsumowanie Euro. Jak wynika z danych, impreza cieszyła się ogromnym zainteresowaniem mediów. Ogółem wydano prawie 10 tysięcy akredytacji dla dziennikarzy. Mecz Anglii z Włochami zgromadził największą publikę wśród wszystkich dotychczasowych ćwierćfinałów Euro (na razie 100 milionów widzów, jeszcze nie wszyscy nadawcy przekazali informację o oglądalności). W stosunku do mistrzostw w 2008 roku wzrosła także oglądalność na ważnych rynkach pozaeuropejskich, takich jak USA, Chiny, Brazylia, Australia czy RPA. Z tytułu praw telewizyjnych UEFA otrzymała 815 mln euro. Łączny przychód europejskiej federacji wyniósł blisko 1,4 mld euro.
Kibice oglądający mecze Euro byli bardzo zadowoleni z pobytu na stadionach i czuli się bezpiecznie. Zadowoleni byli także zawodnicy drużyn, które wybrały polskie centra pobytowe. O powodzeniu całego przedsięwzięcia, jakim było Euro 2012 wspomniał Adam Olkowicz: „mamy prawo do dużej satysfakcji” – zaznaczył dyrektor turnieju. Jak dodał, UEFA zauważyła, że Europa otwiera się na Wschód. Podobnego zdania był Martin Kallen. Odpowiadając na pytanie jednego z zagranicznych dziennikarzy o to, co zostanie po turnieju, zaznaczył, że impreza wypromowała Polskę i była świadectwem naszych organizacyjnych zdolności. (ks)